Hello, WALL•E!: Pixar Reaches for the Stars. Un interesante artículo sobre cómo se logró el aspecto visual de la última película de Pixar.
Jeremy Lasky, DP camera, who worked in close collaboration with Danielle Feinberg, DP lighting, was eager to break new ground at Pixar. «At the very beginning of preproduction, when I came on, Andrew had a lot of preconceptions of what he wanted for a film without traditional dialogue. All of the staging, all of the shots have to be really clear for the audience to understand the backstory in addition to the main plot of the film. The planet’s covered in trash: What happened? So we had to convey it visually. As always, the first pressure is just telling the story right. Only in this case, there’s no dialogue crutch.
«So the question became: How can we make this work? Shots have to be so specific that you’re always following what’s going on. On top of that, Andrew said, ‘I want it to feel real.’ He wasn’t talking about photoreal, but that you believe you’re watching a little robot doing what he’s doing. To me, that triggered the notion that we have to raise our game a little.
«We have this virtual camera that we’ve used with variations of the same camera package for years, but we’ve never pushed it to be more like a live-action camera. So we took it apart and rebuilt it from the ground up to emulate the way a 35mm anamorphic camera would move: how it pivots, where it tilts from, how it works on a dolly. We based it on the concept of how you would shoot a sci-fi movie today with anamorphic lenses.
El otro día leía sobre la confianza en Pixar y cómo se demuestra. Mi conclusión fue: tengo tanta fe en Pixar que ahora mismo compraría los DVD de sus próximas 5 películas sin ni siquiera saber el título.
(vía Eduo en Twitter)
Yo pense q eran de wall-e la peli de disney bye
El otro día fui a ver la película. EXTRAORDINARIA!!!!!!! Realmente se nota una diferencia entre las dos mitades, la ambientada en la tierra y la ambientada en el espacio. La primera es mucho más «realista» mientras que la segunda tiene un aspecto más de «dibujo animado». El grupo que fuimos salimos comentando ese tema, que parecen dos películas en una.
Y wall-e me recordó muchísimo a Woody Allen en «El Dormilón» cuando hace de robot, JAJAJAJAJAJA. Bueno, eso es una exageración, pero tiene mucho de la comedia del cine mudo, un Chaplin robótico de pura cepa.
Salimos del cine encantados y de muy buen humor.
MUUUY RECOMENDABLE, lástima que en España todavía no la hayan estrenado. A qué están esperando?????
No perderse el corto previo a la película que Pixar ha preparado esta vez.
espere como media hora a que see ccargue la compu porque pense que me iban a aparecer imagenes y me encuentro com esto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LA PELI ESTUBO RE BUENA.AGUANTE WALL-E